תוכנית לחינוך ויישוב חדש בגליל; נתניהו: "יום של בשורות"

    איתי גדסי No Comments on תוכנית לחינוך ויישוב חדש בגליל; נתניהו: "יום של בשורות"

    ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אנו מכריזים היום על הקמתו של יישוב חדש בגליל – "רמת ארבל". זה יום חג למדינת ישראל ולמשפחות החלוציות שנאחזות במקום"

    צילום: חיים צח, לע״מ
    21:56
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on אזהרה למשקיעים בבסדנו: רשות ניירות ערך בהודעה חריגה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וידאו: רועי אברהם / לע״מ

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: "יש לנו יום של בשורות טובות לכל אזרחי ישראל. הבשורה הראשונה היא בתחום החינוך: החינוך עומד בראש סדר העדיפויות של הממשלה שלנו; זה מתבטא בגידול המשמעותי מאוד בתקציב החינוך, התקציב שקיבלה מערכת החינוך בשנה זו. תכנית העבודה שלנו נועדה להבטיח שילדי ישראל יקבלו חינוך טוב יותר – ויקבלו גם יותר חינוך. היעד שלנו להפוך את התלמידים החלשים לחזקים, ואת המצטיינים – למצטיינים יותר.

    "אנחנו נשמע היום סקירה של שר החינוך יואב קיש על יעדי החינוך שלנו לשנה הבאה. השר יציג תכנית, שדיברנו עליה עם התמנותו לשר החינוך ואמרנו שמעבר למה שקורה בשעות הלימודים בתוך הכיתות אנחנו רוצים להשתמש בטכנולוגיה האינטרנטית שהולכת ומתפתחת כדי להעניק חינוך מותאם לכל ילד וילדה. יהודים וערבים, חרדים וחילונים, כל ילד וילדה בישראל, תהיה להם את האופציה להעשיר את החינוך שלהם, באמצעות תכניות לימוד שבהן אנחנו לוקחים את המרצים והמרצות, המורים והמורות הטובים ביותר ותכניות הלימוד הטובות ביותר שיש לנו, ולהעמיד אותם לרשות ילדי ישראל והורי ישראל.

    "אני רוצה שההורים יכירו את זה והם כבר יעודדו את הילדים – והילדים יעודדו את ההורים.

    "יש כאן דבר בפוטנציה שיכול להיות מהפכני. כלומר, כל תלמיד ותלמידה יוכלו ללמוד טוב יותר באמצעות הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, כולל בינה מלאכותית, שאנחנו עמלים להכניס אותה כחלק מאותה תכנית אינטרנטית, כלומר שילדי וילדות ישראל יוכלו להשתמש בבינה מלאכותית.

    "אני מדגיש את זה – השאלה היא לא רק אם יהיו לנו המפתחים והמתכנתים ויוצרי האלגוריתמים, זה מספר קטן מאוד, אבל הבחינה של כלכלות העתיד וחברות העתיד, זה כמה מהילדים והילדות שלנו יוכלו להשתמש בבינה מלאכותית באופן שיגדיל מאוד את היכולות שלהם ואת הפיריון שלהם כעובדים ועובדות במשק.

    "לכן, אני רוצה גם בהזדמנות הזאת, בשם כל שרי ושרות הממשלה, לאחל חופשת קיץ טובה ובטוחה לתלמידים ולתלמידות שלנו. תנו להורים קצת מנוחה אם אתם יכולים, זה רצוי מאוד".

    לאחר מכן אמר ראש הממשלה: "הבשורה השנייה שאנחנו מביאים היום, זו החלטה על הקמתו של יישוב חדש בגליל – "רמת ארבל". זה יום חג למדינת ישראל ולמשפחות החלוציות שנאחזות במקום, זאת בשורה מאוד חשובה לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל, דבר שהוא חשוב לכולנו.

    "היישוב הזה מוקם במקום שהיה יישוב מתקופת בית שני, תקופת התנאים. אתם בוודאי שמעתם, ואם לא תבואו ואני אספר לכם על ניתאי הארבלי. הוא חי ביישוב ׳ארבל׳ למרגלות הארבל, ואנחנו יודעים איפה היישוב הזה היה.

    "אני מזכיר לכם שמדובר ביישוב הרביעי במספר שהממשלה הזו מקימה, בנוסף לבנייה נרחבת שאנחנו מקדמים בכל רחבי ארצנו. אני מברך אותך שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף על העשייה החשובה הזאת.

    "הבשורה השלישית – אנחנו מביאים היום תכנית לקידום בנייה והעצמת היישובים הדרוזים והצ'רקסים. אנחנו הולכים להשקיע משאבים ומאמצים חסרי תקדים כדי לצמצם את הפערים בדיור, בתכנון ובפיתוח.

    "יש מצוקה גדולה שם ואנחנו ערים לכך. אנחנו רוצים לטפל בזה ולעשות זאת בצורה שבאמת תסיר חסמים לתכנון ולפיתוח של דיור ביישובים, כולל קידום שכונות חדשות לחיילים משוחררים ולזוגות צעירים. זו בעיה אדירה – אנשים משתחררים מהשירות, לפעמים משירות מפואר, ואחר כך אין להם יכולת אפילו לקנות חדר. הזעקה והצעקה הזאת מגיעה אלינו ואנחנו מטפלים בה. המשימה הזאת תשלב את כל משרדי הממשלה, ואני משוכנע שבשיתוף פעולה פורה, אנחנו גם נצליח במשימה הזאת.

    "לסיום יש לי שתי הערות: קודם כל, ממשלת ישראל רואה בדאגה את גילויי וגלי האנטישמיות ששוטפים את צרפת. אנחנו עדים להתקפות נפשעות בימים האחרונים נגד יעדים יהודיים. אנחנו מגנים בתוקף את ההתקפות הללו, ואנחנו מגבים את ממשלת צרפת במאבקה נגד נגע האנטישמיות.

    "ולבסוף, אני מבקש לשבח את המוסד על סיכול נוסף, של ניסיון הפיגוע נגד מטרות ישראליות בקפריסין. המוסד חשף את המתנקש, את שרשרת מפעליו ואת תכניותיו. זאת לא רק עדות ליכולות של מדינת ישראל, שהן מרשימות, זאת קודם כל ההוכחה לנחישות שלנו להילחם במבקשי נפשנו בכל מקום שהוא.

    "מאז הקמת הממשלה אנחנו מחסלים מספר שיא של מחבלים. אמרתי שיש להם אחד משני המקומות – או בקבר או בכלא, רובם בקבר. אנחנו באים חשבון עם כל מחבל ועם כל מי ששלח אותם – בעזה, ביו"ש, בסוריה וגם באיראן, בכל מקום. אנחנו פועלים לפי הכלל הפשוט, ידעו כל אויבינו – מי שפוגע בנו, מי שמנסה לפגוע בנו – אנחנו נפגע בו ואנחנו גם נסכל את מזימותיו".



    0 תגובות